Az Argo jelenleg is teszteket folytat az ID.BUZZ AD1 prototípusokkal különböző városi környezetekben, köztük Münchenben is. Az Argo önvezető rendszere érzékelők, szoftverek és számítógépes platformok együtteséből tevődik össze, amellyel a jármű 360 fokban térképezi fel a környezetét, kiszámítja a gyalogosok, kerékpárosok és járművek mozgását, továbbá kezeli a meghajtó-, fékező- és kormányzó rendszereket, így biztonságosan és természetesen tud közlekedni, akár egy tapasztalt járművezető.
Az Argo AI kamerák, radar és lidar segítségével valósítja meg a biztonságos önvezetést. A cég saját fejlesztésű Argo Lidar érzékelője az ID.BUZZ AD1 prototípusok tetején, a magasban helyezkedik el, és akár több mint 400 méteres távolságból is képes érzékelni a tárgyakat. A szabadalmaztatott, Geiger-módban működő technológia révén a legkisebb fényrészecskéket (egyetlen fotont) is képes érzékelni, így a kevéssé fényvisszaverő tárgyakat, például a feketére festett járműveket is érzékeli, és rendkívül pontos képet tud alkotni a környezetéről.
Az ID.BUZZ AD1 tesztelése a Volkswagen Haszonjárművekkel együttműködésben zajlik az Argo AI fejlesztési központjában, Neufahrnban, München közelében. Az Egyesült Államokban található tesztpályájukon kívül az Argo rendelkezik egy kilenc hektáros zárt pályával is a müncheni repülőtér közelében, ahol különböző, az európai forgalomra jellemző közlekedési helyzeteket is tudnak tesztelni. „Az ID.BUZZ AD1 tesztflotta mérföldkő a Volkswagen Haszonjárművekkel való szakmai kapcsolatunkban” – nyilatkozta Bryan Salesky, az Argo AI alapítója és vezérigazgatója. „Öt évnyi fejlesztés és a nagy, bonyolult amerikai városokban szerzett tapasztalataink után izgatottan várjuk a München utcáin folytatott tesztelés kezdetét. Ez is a MOIA‑val közös, kereskedelmi célú önvezető járműmegosztási szolgáltatás elindítását készíti elő.”
Az autonóm vezetési szolgáltatások fejlesztési programjával a Volkswagen Haszonjárművek azt mutatja be az IAA keretein belül, hogy a belvárosi közlekedést lehet tehermentesíteni a járműmegosztással, ami ráadásul biztonságosabb is az önvezető rendszernek köszönhetően: „A környezetfigyelő rendszer hat lidarból, tizenegy radarból és tizennégy kamerából áll, amelyek a jármű egészén oszlanak el. Így sokkal több minden figyelhető meg, mint amit egy emberi járművezető az üléséből láthat” – magyarázta Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek autonóm vezetésért felelő vezetője. A márka saját üzleti egységet állított fel, amely az autonóm vezetéssel foglalkozik, továbbá részesedést vásárolt az Argo AI-ban.
Míg a VWN és az Argo AI az autonóm jármű és az önvezető rendszer fejlesztésén dolgozik, az autonóm mobilitási szolgáltatás harmadik összetevője pedig a MOIA. A Volkswagen leányvállalata széles körű tapasztalattal rendelkezik a mobilitási szolgáltatások és a flottakezelés területén. Egészen rövid idő alatt a MOIA létrehozta Európa legnagyobb, teljesen elektromos járműmegosztási szolgáltatását, járművezetőkkel együtt. Több millió utast szállítottak már. Az ID.BUZZ AD1 első felhasználója a MOIA lesz, 2025‑től. „Az Argo AI‑val és a VWCV‑vel együttműködésben arra használjuk fel szakmai tudásunkat, hogy kifejlesszünk egy autonóm mobilitási szolgáltatást a hagyományos szolgáltatásunk mellé” – mondta el a MOIA vezérigazgatója, Robert Henrich. „A világ városai mind hatékonyabbá és környezetbarátabbá szeretnék tenni közlekedésüket. Az önvezető járműmegosztás javítja a városi mobilitást, növeli a közlekedésbiztonságot és vonzóbbá teszi a városokat. Hamburg lesz az első város, ahol elérhető lesz az autonóm járműmegosztás.”
1 ID.BUZZ AD – Ez a jármű még nem elérhető kereskedelmi forgalomban